Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Muzikoterapie / umělecké terapie, speciální / inkluzivní pedagogika, hudební výchova pro osoby se speciálními potřebami, vibroakustická terapie.
Profesní zázemí: Jiří Kantor vystudoval Univerzitu Palackého v Olomouci, Pedagogickou fakultu, obor speciální pedagogika a hudební výchova roku 2002. Do roku 2010 působil jako učitel a muzikoterapeut u žáků se speciálními potřebami, poté nastoupil jako odborný asistent na Ústav speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Je garantem magisterského programu Muzikoterapie (jediný v ČR), spoluzakladatelem Muzikoterapeutické asociace České republiky a spoluzakladatelem mezinárodní metodologické skupiny GRADE for Education.
Zakládající členka České národní centrum Evidence-Based Healthcare: Centrum excelence JBI
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Primární a sekundární výzkum ve zdravotnictví a vysokoškolském vzdělávání pro sestry, porodní asistentky a záchranáře.
Profesní zázemí: Jana Marečková vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci v oboru Pedagogika lékařských a zdravotnických oborů a získala titul docentka v oboru ošetřovatelství na Trnavské univerzitě ve Slovenské republice. V minulosti působila jako dětská sestra na JIP ve Fakultní nemocnici Olomouc, učitelka na Střední zdravotnické škole v Olomouci, jako lektorka a docentka na Katedře ošetřovatelství a porodní asistence, jako proděkanka FN Olomouc. lékařství a zubního lékařství, proděkanka FN, později děkanka FN a vedoucí Centra výzkumu a vědy na téže fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Marečková patří k zakládajícím členům přidruženého centra JBI na Lékařské fakultě v Olomouci, členem Středoevropského centra pro zdravotnictví založené na důkazech: Centrum excelence A Joanna Briggs Institute. V současné době působí jako docentka na Katedře antropologie a výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Je garantkou studijního programu Pedagogika pro medicínské a příbuzné zdravotní studijní obory a hlavní mentorkou pracovního týmu Evidence-Based Education Univerzity Palackého (UP EBEd tým) v rámci JBC Mentorship Program.
Zakládající člen Centre of Evidence-based Education & Arts Therapies: JBI Affiliated Group
Děkan Pedagogické fakulty, Univerzita Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Výzkum v oblasti inkluze pro jednotlivce se speciálními potřebami. Vývoj a inovace ve výzkumné činnosti na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Profesní zázemí: Vojtěch Regec vystudoval Univerzitu Palackého v Olomouci, Pedagogickou fakultu speciální pedagogiky, kde získal titul docent. Kromě toho získal titul doktora filozofie na Univerzitě Komenského v Bratislavě (Slovenská republika). Působí jako děkan Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a jako expert na přístupnost Evropské komise (Web Accessibility Directive Expert Group), jako mimořádný profesor na Fakultě speciální pedagogiky Leshan Normal University v Číně a jako metodik pro přístupnost informačních technologií v Unii pro slovenské nevidomé a částečně vidoucí. Je členem Expertní skupiny pro přístupnost a zveřejňování informací v elektronickém prostředí (PS3) při Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace Slovenské republiky. Je zodpovědný za bakalářské programy speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Mimo jiné je členem vědecké rady Pedagogické fakulty.
Tým centra:
Doktorandka, vědecká pracovnice Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Muzikoterapie, Arteterapie, Psychologie, Poruchy příjmu potravy, Scoping reviews, Telemedicína.
Profesní zázemí: Monika Bucharová je v současné době doktorandkou v oboru speciální pedagogiky, kde se ve svém výzkumu zaměřuje na virtuální muzikoterapii. Je držitelkou magisterského titulu v oboru psychologie z Masarykovy univerzity v Brně a magisterského titulu v oboru muzikoterapie z Univerzity Palackého v Olomouci. V obou svých diplomových pracích získala zkušenosti s metodologií scoping review, zkoumáním témat souvisejících s arteterapií a poruchami příjmu potravy. Kromě výzkumné činnosti pracuje jako odborná asistentka na Janáčkově akademii múzických umění a jako hudební terapeutka v psychiatrickém prostředí v Brně.
Doktorand, vědecký pracovník Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Systémová rodinná terapie, psychometrie, syntéza důkazů a inkluzivní vzdělávání.
Profesní zázemí: Jian Du získal magisterský titul v oboru pedagogiky se zaměřením na aplikovanou psychologii na Yunnan Normal University v Číně a je celostátně certifikovaným psychologickým poradcem II. úrovně. V současné době studuje doktorát ze speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Od svého nástupu do Centra EduArt se podílel na několika mezinárodních projektech zaměřených na metodologii výzkumu založeného na důkazech, inkluzivní vzdělávání, prevenci sebevraždy a systémovou rodinnou terapii. Je také aktivním členem GRADE of Education Working Group a terénním spolupracovníkem pro JBI Evidence Summaries.
Doktorandka, vědecká pracovnice Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Duševní zdraví dětí a dospívajících, vzdělávací metodiky založené na důkazech, systemická rodinná terapie.
Profesní zázemí: Jiaoli Li získala magisterský titul v oboru aplikované psychologie na Pedagogické fakultě Yunnan Normal Universityv Číně. V současné době studuje doktorát ze speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci Její výzkum se zaměřuje na zkoumání použitelnosti a nezbytnosti metodologií založených na důkazech v rámci pedagogického výzkumu. Má několikaleté zkušenosti s výukou kurzů jako jsou Základy psychologické a pedagogické statistiky a Psychologické a pedagogické měření na různých vzdělávacích institucích v Číně. Jiaoli je také celostátně certifikovanou psychologickou poradkyní (úroveň II, Čína) s praktickými zkušenostmi v individuální a rodinné poradenské praxi.
Koordinátorka vědy a výzkumu, projektová manažerka na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, správkyně webu EduArt
Oblasti odborné činnosti: Mezinárodní projekty, weby, marketing, PR a komunikace.
Profesní zázemí: Dana Jurková vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci (UP), kde získala titul magistra v oboru Politologie a evropská studia. Bc. titul získala z oboru Mezinárodní vztahy a diplomacie na University College Prague. V minulosti působila jako koordinátorka oddělení vnějších vztahů a tiskového oddělení regionální samosprávy. Profesní zkušenosti sbírala jako marketingová a event manažerka Vědeckotechnického parku UP. Jako koordinátorka vědy a výzkumu na Pedagogické fakultě UP měla na starosti projektovou činnost (TA ČR), smluvní výzkum, komercializaci a komunikaci s aplikační sférou. Nyní zde působí jako projektová manažerka, podporuje vědecké týmy v podávání mezinárodních výzkumných projektů (výzvy Horizon Europe, ERC granty, výzvy Kreativní Evropa, Digitální Evropa). Ráda propaguje vědeckovýzkumné výstupy s impaktem. Pro centrum EduArt spravuje web, řeší propagaci vybraných výzkumných výstupů a asistuje s podáváním mezinárodních projektů.
Docentka na Palackého univerzitě v Olomouci, vedoucí týmu systematic review v Centru EduArt
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Digitální inovace ve zdravotnictví, stárnutí a kognitivní zdraví, zdravotnická datová věda, translační a implementační výzkum, rovnost v digitálním zdraví a socioekonomické nerovnosti, pilotní intervence založené na aplikacích, interdisciplinární výzkumné vedení, digitální řešení založená na důkazech a mezinárodní společný výzkum.
Profesní zázemí: Lua Perimal-Lewis je docentkou na Palackého univerzitě v Olomouci v České republice, dříve působila jako vedoucí vědecká pracovnice ve Flinders Digital Health Research Centre a také jako vedoucí lektorka digitálního zdravotnictví. Její výzkum se zaměřuje na digitální zdraví podporující naši stárnoucí společnost a převádí poznatky založené na datech do praktických a spravedlivých řešení v oblasti zdravotní péče. Vedla studii Flinders Assistant for Memory Enhancement (FAME) a koordinovala projekt Demence and Aged Care Services. V současné době vede tým systematic reviews v Centru EduArt a navrhuje a implementuje pilotní projekty zdravotních intervencí a studie klinické proveditelnosti. Mezi její dovednosti patří kvantitativní a kvalitativní analýza dat, tzv. patient-flow modelling a řízení výzkumných projektů, spolu s dohledem nad studenty HDR a mentorováním výzkumníků na začátku kariéry.
Webové stránky (profile at the Flinders University)
Významný odborník v oblasti speciální pedagogiky a pedagogické psychologie
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Speciální pedagogika a psychologie.
Profesní zázemí: Miloň Potměšil je profesorem na Univerzitě Palackého v Olomouci a významným odborníkem v oblasti speciální pedagogiky a pedagogické psychologie. S akademickými tituly z Univerzity Karlovy v Praze, Univerzity v Hradci Králové a Boston College se jeho výzkum zaměřuje na studium neslyšících, vzdělávání dětí se sluchovým postižením a psychologickou podporu rodin s dětmi se zdravotním postižením. Je autorem a spoluautorem řady knih a vědeckých článků, včetně prací publikovaných nakladatelstvím Taylor & Francis a Peter Lang, a je držitelem několika cen rektora za nejlepší monografie (2008, 2009, 2022). Profesor Potměšil přednáší v zahraničí po celé Evropě a Asii a je členem několika vědeckých a redakčních rad v oblasti vzdělávání a psychologie.
Vedoucí Katedry křesťanské výchovy Cyrilometodějské teologické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Speciální pedagogika, psychologie a arteterapie.
Profesní zázemí: Petra Potměšilová je profesorkou na Univerzitě Palackého v Olomouci. Její profesní zájmy se soustředí na oblasti speciální pedagogiky, psychologie a arteterapie. Vzdělání získala na Univerzitě Karlově v Praze a na Univerzitě Palackého v Olomouci. Je autorkou několika publikací, které se mimo jiné zaměřují na rozvoj kreativity u dětí se sluchovým postižením. Kromě pedagogické a vědecké činnosti poskytuje také psychologické poradenství studentům.
Výzkumnice na Ústavu speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Ekonomika zdravotnictví, Hodnocení zdravotnických technologií (HTA), systematická reviews ve zdravotnictví, klinické guidelines, hodnocení účinnosti a nákladové efektivity zdravotnických technologií.
Profesní zázemí: Dr. Jana Rozmarinová má doktorát z ekonomických věd z Masarykovy univerzity (Fakulta ekonomicko-správní) a magisterský titul z ekonomických věd z Vysoké školy ekonomické v Praze. Její disertační práce se zaměřila na metodologické aspekty hodnocení zdravotnických technologií (HTA) a jejich důsledky pro robotické technologie ve zdravotnictví. Specializuje se na zdravotnickou ekonomii, hodnocení zdravotnických technologií, klinické guidelines a systematická reviewa, včetně systematických reviews o prevalenci infekčních onemocnění.
Odborná asistentka Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Zástupkyně ředitele a tajemnice Centra EduArt a koordinátorka týmu pro kvalitativní syntézu důkazů (Qualitative Evidence Synthesis Team)
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Primární a sekundární kvalitativní výzkum ve vzdělávání se zaměřením na inkluzivní a speciální pedagogiku — zejména témata týkající se zkušeností žáků a dalších aktérů vzdělávání v inkluzivním prostředí.
Profesní zázemí: Dagmar Sedláčková vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, kde získala bakalářský a magisterský titul v oboru speciální pedagogika a učitelství anglického jazyka a doktorský titul ve speciální pedagogice se zaměřením na vzdělávání žáků s omezenou pohyblivostí. V současné době působí jako odborná asistentka na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Je členkou Centra EduArt, kde zastává funkci zástupkyně a tajemnice a koordinuje tým pro kvalitativní syntézu důkazů. Dříve pracovala jako učitelka anglického jazyka, společenských věd a výchovy ke zdraví na základních a středních školách a působila také jako centrální hodnotitelka anglického jazyka pro CERMAT, Praha.
Doktorandka a vědecká pracovnice Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: sekundární výzkum, tvorba kvalitativních systematických review, speciální pedagogika
Profesní zázemí: Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, kde získala magisterský titul v oboru speciální pedagogika – poradenství. V současnosti pokračuje v doktorském studiu téhož oboru. Už během bakalářského studia se zapojila do sekundárního výzkumu pod záštitou centra EduArt, kde nyní působí jako členka týmu zaměřeného na kvalitativní syntézu důkazů.
Vedoucí Knihovny Fakulty zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: informační studia
Profesní zázemí: Zuzana Svobodová vystudovala Ústav informačních studií a knihovnictví při Karlově Univerzitě v Praze. 10 let pracovala v Ústřední knihovně Univerzity Palackého v Olomouci a vystřídala několik pozic souvisejících s rešeršní činností nebo s informačním vzděláváním. Téměř 2 roky působila v Brně, kde pracovala na Vysokém učení technickém, jako asistentka výzkumného týmu ve Fakultní nemocnici u sv. Anny a podílela se s Dr. Klugarovou a Dr. Klugarem na tvorbě klinických doporučených postupů. Po návratu z mateřské dovolené působí jako vedoucí knihovny na Fakultě zdravotnických věd UP.
Odborný asistent Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Oblasti odborné činnosti a výzkumného zájmu: Dramaterapie, umělecké terapie, speciální/inkluzivní pedagogika, behaviorální poruchy a poruchy chování, teorie vztahové vazby, metodiky kvalitativního výzkumu.
Profesní zázemí: Odborný asistent, pedagog a výzkumník na Univerzitě Palackého. Je dramaterapeutem se zaměřením na Rolovou teorii a metodu (Role Theory and role Method) a certifikovaným praktikem DvT (Vývojové proměny). Devět let pracoval jako klinický dramaterapeut v psychiatrické nemocnici. V současné době je předsedou Asociace dramaterapeutů České republiky. Je autorem vzdělávacího kanálu o dramaterapii na YouTube – – Drama in the Head.
MA Liliana Belkin, Ph.D. | liliana.Belkin@roehampton.ac.uk | inkluzivní vzdělávání, speciální pedagogika, kvalitativní systematická review
PhDr. Miloslav Klugar, Ph.D. | miloslav.klugar@upol.cz | metodologie syntézy důkazů, determinanty zdraví a nemoci, fyziologie, hyperbarická medicína
Mgr. Jitka Klugarová, Ph.D. | jitka.klugarova@upol.cz | kvantitativní a kvantitativní výzkum, fyzioterapie, biomechanika, analýza pohybu, podiatrie
Ing. Mgr. Tereza Vrbová, Ph.D. | tereza.vrbova@upol.cz | implementační věda, souhrny důkazů